Klik je...!!!

Isnin, 8 Februari 2010

Laluan Berbatuan Di Taman...


Inipun salah satu kerja menaik taraf yang aku buat untuk tahun ni... Sebelum ni, selain ditanam dengan rumput mutiara, ada jugak aku taburkan batu2 kecil sebagai penghias laluan kecil taman mini rumah aku ni... Bila sebahagian pokok hiasan di sekeliling mula membesar, daun2 nya semakin merimbun, suasana semakin redup. Dan keredupan inilah yang telah menghalang rumput2 yang ditanam ini dari pancaran cahaya matahari seperti ketika mula2 ditanam dulu.
-


Justeru, untuk selesaikan masalah ni aku terpaksa cantas beberapa pokok yang dirasakan terlalu rimbun dan mungkin kelihatan agak semak. Bagi memastikan keadaan atau situasi sama tidak berulang, aku buangkan semua rumput di laluan ni & gantikan dengan batuan2 kecil pelbagai jenis. Apa yang penting bagi aku, laluan tu nampak kemas dan dapat kurangkan suasana yang sedikit semak seperti sebelumnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...