Klik je...!!!

Khamis, 28 Oktober 2010

Cerita Pokok Mangga...

Tiap-tiap hari aku belek, lama-lama terpikat pulak dengan bunga pokok ni berbanding buahnya...

Rasanya aku pernah cerita sikit pasal pokok mangga kat depan rumah ni. Ceritanya sama macam aku kata sebelum ni. Pokok ni memang rajin berbunga. Tapi agak liat nak melekat. Pernah aku tanya beberapa tauke nursery tentang penjagaan pokok mangga ni. Yang aku ingat diorang kata pokok mangga ni sekali sekala perlu dibaja supaya boleh berbunga & berbuah lebat. Tetapi, jangan dibaja semasa sedang berbunga. Kalau dibaja juga, bunga jadi panas, kering dan gugurlah sebelum waktunya...

Cantik jugak bunga pokok mangga ni

Tunggu masa je...

Insya Allah, kalau ada rezeki seminggu dua lagi dapatlah kami menikmati keenakan buah mangga ni.. kalau ikut rekod sebelum ni, memang manis...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...