Klik je...!!!

Selasa, 5 Februari 2013

Projek Mural Tabika Perpaduan... Siri 1

 
 
 
 
Ini projek Mural solo aku yang pertama.... Bermula cuti sempena Maulidur Rasul hari tu, + cuti Thaipusam + hujung mingggu, bawak ke cuti Hari Wilayah + lagi hujung minggu lepas... so, lebih kurang 7 hari yang aku peruntukkan... itu pun taklah sepenuh hari, sempat jugaklah selitkan sedikit masa untuk bersama famili ke Bagan Lalang, ke KL dsb...
 
Projek mural Tabika ni memang dirancang sejak awal Januari hari tu... Tuan Pengerusi Rukun Tetangga minta tolong dan 100% diserahkan pada aku so, aku buat je mana yang termampu... biasanya aku buat mural dengan geng, tapi kali ni sebab sorang-sorang je kenalah fikirkan design yang simple... yang penting lukisan yang terhasil nanti dapat menyerikan suasana, menceriakan keadaan & sedikit sebanyak berupaya menarik perhatian budak-budak kat kawasan tu supaya diorang seronok untuk bersekolah, ye tak....
 
Saiz lebih kurang 10 X 40 kaki... kira besar jugaklah dinding tu untuk dipenuhkan dengan lukisan... bagi memudahkan kerja-kerja melukis dan mewarna, aku kena fikirkan design yang paling simple serta mengekalkan warna latar belakang sedia ada yang baru dicat hujung bulan lepas... akhirnya drawing kat atas itulah design yang terfikir dalam kepala yang cuba aku visualkan atas kertas.... lebih kuranglah...
 
Ok, nantikan perkembangan selanjutnya sedikit masa lagi...
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...