Klik je...!!!

Isnin, 27 Julai 2009

Alhamdulillah...

Assalamualaikum...

Inspirasi-alam aku wujudkan sebagai luahan kesyukuran yang aku panjatkan kepada Yang Maha Pencipta, Allah s.w.t... Alhamdulillah... atas pemberianMu untuk segalanya. Akal yang waras, hati yang tenang, jiwa & jasad yang sentiasa diserapkan dengan ujian-ujianMu yang pastinya membuat aku mengenali dan memahami diri serta segala kejadian dengan lebih mendalam. Memahami, betapa setiap mahluk & kejadian yang Engkau turunkan bukan sekadar untuk tatapan, bukan tempelan, bukan untuk diendahkan & bukan disia-siakan... hakikatnya, Itulah inspirasi... Inspirasi alam kejadian ciptaanMu yang sewajarnya dinikmati, dihayati, difahami, dinilai, dimanfaat serta di syukuri...

Sesungguhnya tiada yang menakjubkan selain membiarkan segenap pancaindera menikmati segala kejadian yang Engkau turunkan di muka bumi ini, buat segala mahlukMu saling menemani antara mereka.

Blog ini sengaja aku terjemahkan sebagai paparan untuk luahan rasa dan minat aku yang sedikit condong kepada elemen-elemen alam semulajadi yang ada di sekeliling... dari senibina, landskap indah, laman yang tenang, pohon nan menghijau, batu-batuan sungai, burung berkicauan, kocakan air di kolam, dedaunan kering berguguran... semuanya memberi inspirasi untuk aku menikmati kehidupan dengan lebih sempurna, selesa dan damai bersama keluarga tersayang... Impian aku, untuk terjemahkan segalanya dalam kehidupan aku yang sebenar... insyaAllah

Aku amat bersyukur dengan apa yang aku miliki sekarang...
Alhamdulillah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...