Klik je...!!!

Khamis, 19 September 2013

Tak Putus...

Alhamdulillah... Nampaknya, pokok mangga kami dah mula berbunga sejak awal Syawal hari tu.... Memang betul, musim berbuahnya memang tak putus... Masa gambar ni dirakam, masih ada sebiji dua lagi buah dari musim sebelumnya...



Ini gambar lebih tiga minggu lepas, balik cuti raya hari tu.... dua minggu lepas tu, tangkai bunga memenuhi hampir setiap pucuk yang ada, sampai hari-hari kena siram kereta yang aku letak kat bawahnya sebab dah macam musim salji...


Kali ni bunganya boleh tahan lebat, hampir setiap pucuk berbunga... InsyaAllah, kalau hanya 30% dari bunganya menjadi pun, itu dah kira bagus... cuma aku tak dapat bayangkan macamana tangkai & dahan pokok mangga ni nak menampung buahnya yang agak gedabak tu... hehehe....  kita tunggu & lihat jelah ye......
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...