Klik je...!!!

Selasa, 14 Disember 2010

Alhamdulillah... Muhammad Zair Iman Selamat Dilahirkan...


Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.... Alhamdulillahirabbil a'lamin.... setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Allah SWT... Setelah hampir 7 jam menahan kesakitan yang aku sendiri tak terdaya untuk menangungnya, akhirnya isteri tersayang berjaya melahirkan seorang bayi comel yang telah sepakat untuk kami namakan MUHAMMAD ZAIR IMAN.. tepat 2.40 ptg, Isnin, 7 Muharram 1432H(13122010). Zair selamat dilahirkan secara normal tapi terpaksa vacum disebabkan saiznya yang agak besar berbanding tubuh ibunya yang hanya seberat 52kg (hanya naik 4kg sejak awal mengandung hingga saat melahirkan)... maknanya tak payah susah-susah untuk slimkan badan lepas bersalin ni... :)

Kalau ikutkan kami dah datang hospital Putrajaya jam 10.00 malam, tapi lepas doktor buat pemeriksaan & kata belum ada tanda-tanda, kami pun balik rumah jam 2 pagi... Tapi tak lama, lepas subuh kami datang balik ke hospital sebab rasa sakit tu semakin kerap.... Sampai-sampai kat hospital lebih kurang jam 7.50 pagi, kerani kaunter tu suruh kami berdua ke HUKM atau ke Hospital Kajang... Terus berubah air muka kami apabila membayangkan yang kami akan terpaksa mengharungi kesesakan jalanraya diwaktu puncak orang ramai ke tempat kerja dengan jarak yang agak jauh... & yang paling penting isteri aku yang terpaksa menanggung kesakitan dengan juraian airmata...


Aku kata takpe, cek dulu status isteri aku, manalah tau kalau kami terus ke HUKM atau Kajang tapi masih belum tiba masa untuk bersalin bukan ke membuang masa & 'menambah derita' je ke sana... Dalam pukul 8 tu isteri aku pun masuk ke tempat pemeriksaan... Jenuhlah aku menunggu, sejam, takde kabar berita, dua jam masih takde khabar berita.... tiga jam, empat jam, lima jam... masih sama jugak... ahkirnya selepas enam jam 30 minit aku dipanggil untuk menemani isteri yang hampir bersalin... akhirnya 10 minit selepas itu, segala penantian & kesakitan berakhir.... dalam aku rasa bersyukur & gembira tu tertanya-tanya juga kenapa boleh pulak bersalin kat sini, pagi tadi kata kena rujuk ke UKM... takpelah, aku senyapkan je.. yang penting semuanya selamat...
-

Detik Mencemaskan...

Kelahiran bayi yang agak semangat & besar saiznya menyebabkan proses kelahiran secara normal tu agak sukar & kesakitan yang dialami menyebabkan sedikit komplikasi pada jantung si ibu... degupan jantung terlalu laju hingga tidak sedarkan diri.... tapi alhamdulillah, lepas dikerumuni oleh beberapa doktor pakar dalam satu keadaan yang amat mencemaskan kira-kira jam 5 ptg tu, akhirnya isteri aku kembali sedar & stabil... Buat masa ni isteri aku masih di Labour room untuk memudahkan pengawasan doktor-doktor pakar...

Kali kedua menyaksikan saat kelahiran, aku bertambah insaf betapa besarnya pengorbanan seorang ibu.... Bermula dari kita di dalam kandungan, dilahirkan & hinggalah kita dibesarkan menjadi seorang manusia dengan kehidupan yang serba sempurna... Terima kasih tak terhingga buat isteriku... & terima kasih buat Ibu di kampung serta semua ibu-ibu di dunia ini..

Aku tak pasti apa maksud isyarat satu yang cuba disampaikan oleh Zair waktu ni... Mungkinkah dia maksudkan Allah yang satu, itu dah tentu.... atau mungkin juga 1 Malaysia... & tak mustahil juga dia cuba ingatkan aku supaya tak terlepas solat Zohor sebab asyik leka je tengok dia ngan ibu kat labour room...


Sedikit info mengenai hero baru dalam keluarga kami....


MUHAMMAD ZAIR IMAN
7 MUHARRAM 1432H (13 DIS 2010)
2.40 ptg
HOSPITAL PUTRAJAYA
NORMAL
Berat Lahir 3.9 KG
Tinggi- tak sempat ukur... :)


Alhamdulillah.....

7 ulasan:

  1. Tahniah!!!!
    From your new follower :)
    http://enyusnizarmysmallworld.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Terima Kasih... doakanlah ibu & baby Zair sihat... kesian pulak duduk lama-lama kat wad tu...

    BalasPadam
  3. tahniah... terlajak sehari jer, kalau 12 dec bleh celebrate birthday sama-sama :p

    BalasPadam
  4. wah.. tahniah dan alhamdulillah semua selamat. arap mereka sume terus sihat ye..

    BalasPadam
  5. tahniah.tembamnya Zair Iman.comel sangat...

    BalasPadam
  6. Terima kasih semua... alhamdulillah, ibu & anak semakin sihat...

    BalasPadam

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...