Klik je...!!!

Khamis, 7 November 2013

Skodeng... (U)





Sebulan ia berbungkus. Dilitupi kemas agar terlindung dari pandangan mata kasar... Namun, yang terlindung terdedah jua akhirnya... bukan disengajakan, tapi itulah resmi kehidupan.. semakin lama, semakin berusia, semakin ia berisi... Selalunya, yang membalut didakwa semakin mengecil, padahal yang dibalut itulah yang semakin membesar.... hehehe...




Tengoklah tu, masa bungkus hari tu macam terbesar je balutan tu, tapi lepas sebulan ni, sampai terselak semuanya... ada yang terkoyak terus... kena pulak cuaca tak menentu sekarang ni, kejap panas, kejap hujan, lepas tu ribut... jadi, mana-mana balutan yang dah gugur ke bumi tu, aku ucapkan bebanyak terima kasih atas jasanya memastikan proses pematangan buah-buah mangga ni berjalan dengan baik... hehehe...




InsyaAllah kalau ada rezeki, dalam dua atau tiga minggu lagi, dapatlah kami merasa mangga-mangga yang gebu ni.....


2 ulasan:

  1. terliur nya...hehehhe...sanggup pegi cari pokok kat sungai pelek ..... tapi nak kongsi citer pasal mangga ni... kempunan....huhuhu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apalah agaknya kisah disebalik kempunan tu ye... takpe, pokok boleh berbuah lagi...

      Padam

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...