Klik je...!!!

Isnin, 23 Mei 2011

Sukan Tahunan Tadika Yadim 2011...

-

Nur Jihan mengetuai acara perbarisan....


Alhamdulillah, selesai sudah acara Sukan Tahunan Tadika Yadim 2011.... Sebenarnya sejak hampir dua bulan lepas, anak-anak memang dah standby untuk majlis sukan ni... tiap-tiap pagi selasa & rabu diorang bersama kawan-kawan kat Tadika Yadim tu akan berpakaian sukan semasa ke sekolah.... Semalam sempatlah kami belikan kasut baru khas buat Jihan untuk acara sukan ni... -beli kat JB tu.... :)


Tiga kapten setiap pasukan dari rumah merah, biru & kuning yang juga mengetuai kontinjen perbarisan untuk acara perasmian... :)


Hafiy & pasukan rumah kuning bersedia untuk acara perbarisan... -rumah kuning juara untuk perbarisan hari ni... :)

Antara Jihan & Hafiy, Jihanlah yang nampak lebih teruja & bersedia... Tapi, setiap petang balik sekolah dalam seminggu dua ni, dia macam tak confident dengan kemampuannya bersama pasukan rumah biru untuk menang... pagi tadi masa dalam kereta pun ada jugak dia kata "rumah kuning dengan merah lagi kuat, kakak rasa mesti rumah biru tak boleh nak menang..." Dengar dia mengeluh macam tu, kami terus bagi semangat & sokongan moral kat dia, aku balas "kan Jihan dah berlatih tiap-tiap hari selasa dengan rabu, hari ni Jihan buatlah betul-betul... Kalau tidak nanti Hafiy sorang je bawak balik hadiah..." Hafiy pulak, macam biasa je (dia rumah kuning)... takde perasaan... Biasalah budak bawah umur lagi, baru 4 tahun setengah, suruh main dia main, suruh belajar pun dia main jugak... :) yang penting seronok....



Jihan & ahli kumpulanya besredia untuk beraksi dalam acara pas buah kelapa.. :)


Hafiy sedang beraksi bagi acara tali & straw...


Apa-apapun alhamdulillah... Penampilan Jihan dalam acara sukan kali ni nampak sedikit menonjol... selain sebagai kapten rumah biru, Jihan juga diberi 'mandat' mengetuai kontinjen sukan Tadika Yadim 2011.. -bawak sepanduk je :) & yang paling tak sangka, pasukan rumah biru yang diketuainya banyak memenangi acara yang dipertandingkan sehingga muncul juara keseluruhan... happy betul Jihan.... :)

Jihan, selepas menerima pingat kemenangannya....



Seronok betul Hafiy dapat dua hadiah, sebab masuk dua acara....





"Yeeeaah! menang lagi..." Walaupun hanya membawa balik satu pingat, Jihan tetap seronok sebab pasukan biru kerap menang setiap acara yang dipertandingkan... -Melonjak setiap kali rumah biru diumumkan sebagai pemenang... :)




"Akulah Juara"... Jihan menjulang piala pusingan untuk pasukannya...





Jihan bersama ahli pasukannya yang berjaya menggondol hadiah keseluruhan & piala pusingan...




Seronok dengan pingat masing-masing...

Keseluruhannya, acara sukan ni nampak berjaya & meriah... budak-budak pun nampak seronok tak kiralah samada menang atau kalah sebab diorang tak kisah semua tu... yang penting dapat bermain dengan kawan-kawan & dapat hadiah....



Heiiii! Baby Zair pun dapat satu pingat...? tak aci ni....


Keputusannya, kami berjaya bawa balik 4 hadiah, dua dari Hafiy sebab dapat masuk dua acara 4 & 5 tahun (naib johan & ketiga), 1 dari Jihan untuk acara pas buah kelapa(johan), & satu dari bapak diorang hehehehe.. aku lah tu... acara untuk bapa -masukkan benang dalam jarum... nasib baik mata tak rabun, kalau tidak bukan benang yang masuk jarum, tapi jarum tu yang tercucuk kat jari... :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...