Klik je...!!!

Jumaat, 14 Ogos 2009

Floria 2009


Sebagai peminat landskap & bunga hiasan, aku tak lepaskan peluang berkunjung ke Floria di Putrajaya. Biasalah, orang berkeluarga kalau berjalan & mencuci mata kenalah bersama keluarga jugak... barulah seronok...


Floria kali ni boleh tahan, banyak pilihan untuk peminat-peminat pokok-pokok hiasan, buah-buahan, bunga, baja, landskap dsb. Satu perkara yang aku perasan, kali ni macam berat kepada orkid. Tak kira pameran atau jualan, macam-macam spesis orkid mendominasi gerai-gerai yang ada. tapi, takde hal sebab aku pun sekarang memang antara peminat orkid... Ini sebahagian koleksi terbaru....



Setelah puas 'mencuci' mata & tangan, aku pun berkunjung ke satu lokasi pameran. kalau tak silap, Perbadanan Putrajaya. menariknya kat situ, kebetulan diorang menjemput seorang artis (pelukis) untuk satu bengkel melukis alam semulajadi di persekitaran kawasan tu. So aku pun tak lepaskan peluang mencuba bakat. Walaupun bukan satu pertandingan, tapi sekurang-kurangnya aku dapat mencuba bakat melukis yang dah bertahun terpendam... saje seronok-seronok. Kebetulan pulak tempat tu juga menyediakan permainan-permainan simple untuk kanak-kanak macam jigsaw puzzle dsb.... Puteri kami ni memang minat sangat dengan puzzle... jadi, aku pun mengasah bakat melukis & sang puteri pulak bermain puzzle...



Boleh jual tak? Inilah hasilnya... ok lah... kerja tangan dalam 20 minit... boleh juga aku gantung kat dinding rumah sebagai kenangan berkunjung ke Floria 2009.........


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...