Klik je...!!!

Khamis, 27 Mei 2010

Lambaian Negeri Di Bawah Bayu....


Akhirnya... berjaya jugak aku jejakkan kaki ke Negeri di bawah bayu ni... Hari pertama tiba, aku dah nampak perbezaan serta keunikan negeri Sabah ini. Yang ketara ialah penduduknya, sama ada rupa paras & tutur katanya semuanya jelas berbeza. Tak sama dengan penduduk Semenanjung. Kalau di Semenanjung, kebanyakan negeri atau bandar, cara pertuturan mungkin sedikit berbeza, tapi rupa paras semuanya lebih kurang je. Yang serupa cuma cara hidup serta pembangunan kawasan bandar Kota Kinabalu, kadang-kadang tu tak sedar kita sedang berada di bandar KK sebab suasananya serupa macam kat KL atau bandar besar lain di Semenanjung...
-


Aku ke bumi Sabah ni pun sebab arahan untuk bertugas yang aku terima disaat2 akhir. Kerja, bukannya becuti, so... tak sempatlah untuk aku menjelajah ke seluruh KK, apalagi Sabah.... tapi sempat jugaklah aku selitkan masa-masa kecederaan yang ada untuk mengunjungi beberapa lokasi bagi memenuhi tuntutan syarat 'wajib' jika berkunjung ke KK. Adalah beberapa keping gambar yang sempat aku rakamkan...
-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...