Klik je...!!!

Khamis, 23 Jun 2011

Zair Dah Sihat!!!... Tapi...



Seminggu berlalu...... Tak sempat nak meng'update' blog... Banyak nak dicerita, nak dikongsi, tapi kesibukan mencemburui & kesihatan pulak memang tak mengizinkan untuk aku menatap skrin ni terlalu lama.... Sebabnya, Zair Iman dah sihat hampir 100% dari jangkitan mata, tapi sekarang ni kami sekeluarga pulak yang terkena jangkitan tu (kecuali Jihan)... Mungkin Allah nak kami sendiri rasa apa yang Zair alami sepanjang dia menghidap sakit mata tu... Kita yang dewasa ni pun rasa sangat tak selesa, inikan pulak bayi sekecil Zair, ye tak...? Kadang-kadang, musibah seperti penyakit-penyakit ni sengaja diturunkan supaya kita beringat, selain sebahagian dari proses menghapus dosa-dosa kecil...




Zair dah genap enam bulan 13 haribulan hari tu... Sekarang dah pandai tunjuk perasaan & semakin bijak.. terutama dalam bab menarik perhatian kita... makin manja dengan ibu & abahnya, -ibu lebih sikitlah :), nak selalu disentuh & dibelai... sabo jelah... :)




Jeritan makin nyaring, gelak makin kuat, tapi melalak & menangis pun sama-sama kuat.... Meniarap memang dah lulus... check up hari tu pun, alhamdulillah semuanya ok, Zair dalam trek yang betul...




Semoga Zair dapat terus membesar dengan sihat & menjadi anak yang bijak, insyaAllah.....




*Bukan kami saja yang menghidap sakit mata sekarang ni, tapi orang-orang kat kampung pun dijangkit sama... kuat betul penangan jangkitan sakit mata ni.... bahaya sebab mudah berjangkit....



-

2 ulasan:

  1. as salam..lama betul tak dtg sini, Zair pun dh makin besar.

    BalasPadam

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...