Klik je...!!!

Isnin, 27 Disember 2010

Syabas Malaysia... Tak Sangka Pulak 3-0...

Golllllllllllllllllllllllllll!!!!!!!!!! Semangat penyokong Malaysia... Dalam stadium semuanya satu suara walaupun masing-masing tak kenal.... Ini jeritan gol ke3 & terakhir untuk malam tu...
-
Aku tak pasti ini kali ke berapa aku ke stadium Bukit Jalil... yang aku ingat kali pertama dulu, masa perasmian stadium & pembukaan SUKOM 98...tak sangka pulak kali ni aku boleh teringin nak tengok final bola Malaysia vs Indonesia... dua negara serumpun yang berkongsi sebahagian nilai & budaya nusantara... memang meriah...


Suasana di sekitar stesen LRT Bukit Jalil.... sesak betul...

Memang sejak awal aku dah plan pergi dengan pengangkutan awam je... biasalah, kalau ada lawan bola kat bukit jalil, pukul 4 atau 5 petang, kereta memang tak bergerak dah kat highway sungai besi tu... nasib baik aku terfikir nak naik ERL & LRT... so, dari Putrajaya aku ambil masa lebih kurang 45 minit untuk sampai ke stadium tu...

Dua rakan sekerja aku yang sama-sama terjebak...

Suasana meriah memang boleh nampak sejak tak stesen ERL lagi... Sampai je kat Bandar tasik selatan, wah! bertambahlah lagi kemeriahan tu... penuh dengan penyokong kedua-pasukan... bila sampai LRT Bukit jalil pulak...wahhhh!! lautan manusia... itu baru kat stesen LRT, belum masuk stadium lagi....
-
PANAS... tak sangka pulak penonton kita berupaya 'memanaskan' suasana kat stadium tu dengan macam-macam gelagat tak diduga...
-
Tak perlulah aku ulas tentang perlawanan malam tadi... satu je kesimpulannya, hangat & sangat membanggakan... yang penting kedatangan aku ke stadium tak sia-sia sebab Malaysia menang 3-0... walaupun suasana dalam stadium agak hangat, di luar stadium semuanya ok...

PADAT... setiap inci ruang yang ada dipenuhi dengan penonton...
-
Esoknya, confirm semua hilang suara... apa-apapun, tahniah buat pasukan negara... semoga berjaya di Gelora Bung Karno, insyaAllah.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...