Klik je...!!!

Jumaat, 21 Januari 2011

Potong, Jangan Tak Potong...

Macam sedih je rambut dah pendek.. maklumlah, bela sejak umur lima bulan dalam kandungan ibu... Ini reaksi awal... mungkin sebab kepala tu rasa ringan semacam je kot...
-
Mungkin disebabkan tahap kesuburan yang melampau semasa di dalam kandungan lagi, zair Iman dilahirkan dalam rupa yang agak matang(sikitlah)... Sebab tulah badannya agak semangat, pipinya nampak gebu & yang paling ketara, rambutnya lebat & panjang....So pagi semalam kami buat operasi ke atas rambutnya supaya penampilannya lebih kemas, bersih & memenuhi kod etika kanak-kanak sekolah yang berdisiplin...
-
Ini gambar sebelum rambut dipotong... nampak takut je... mana taknya, kali pertama nampak abahnya pegang gunting ngan sikat depan mata...
-
Zair gunting rambut kat rumah je... maklumlah abahnya ni bukan setakat pakar menggunting & mencantas daun & pokok, tapi rambut anak-anak pun selalu jadi mangsa... termasuklah rambut ibu...
-
Barulah nampak kemas.. ye tak...
-

"Kalaulah saya tau rambut pendek & kemas boleh menyerlahkan lagi penampilan saya, sebelum keluar dari perut ibu dulu saya dah siap-siap potong rambut pendek macam ni.. bukan apa, sekarang ni saya rasa lebih yakin & selesa... uhuk!! terbatuk pulak.."

2 ulasan:

  1. comel nya zair kjap je dah beso....!!! a.azid nnti kita nak merompak pokok2 kat umh a.azid hehehehe...skg mmg niat nak jadik gardener tapi asyikkkk la xde mase...aduhhhh

    BalasPadam
  2. Memang Zair tu... Kecik2 dah beso... sebenarnya kami dah pesan masa lahir hari tu, janganlah cepat sangat membesar.. :)

    Pasal nak merompak pokok2 kat rumah tu,takde masalah.. Tapi, rasanya nak kena plan betul2 sebab pokok2 yang ada kat laman dengan rumah kami sekalilah senang cerita, sentiasa diawasi oleh jiran2, 24 sehari, 7 hari seminggu... macam 7E lah kiranya... Maklumlah jiran prihatin... Lagipun pasunya besar2, berat... kena pulak sekarang ni Rukun Tetangga dah aktif... bahaya tu.. :) hehehe.. gurau je ye puan Narizan.... :)

    Betul tu, kalau ikutkan masa yang ada, memang tak sempat nak berkebun... mana nak melayan anak2, anak2 pokok... anak2 kucing lagi (kalau ada lah).. Tapi sebenarnya nak berkebun ni, takdelah memerlukan masa yang terlalu banyak.. yang penting dapat luangkan sedikiiiit je masa untuk 'melayan' & menyiram pokok2 setiap petang... kalau tak sempat jugak, dapat 'layan' hujung minggu je pun jadilah... yang penting hari2 mesti bersiram...

    BalasPadam

Klik je...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...